Meh Ikut Saya..

Isnin, 13 September 2010

Giler Raya 2010


OyeyoYeyE!~Salam AidilFitri..=) RaSanya Lama Wey aku x HupDate Blog ne..Rindu rAsanyA..koRUnk pon wiNdu kan kan kan..hehe..Ingt the laSt blog kata blog off 2 minggu..tapi tAngan dA rAsa gAtal nak taip..nAk ngomeng2 cite raye kat kOrUnk..KoruNk punYa rAya msti mEriah gak kan..Yelaaaaa mAsing2 nak tayAng baju rAya,,cm aKula ..laSt minit cAri bAju raYa...BaJu rAya sAngat sAngat mAhal...!!~OrAng jEnis cAm  aku ne mEmAng wat stOk g kElAs sAmpai la bila-bila..huhu..Akhirya kEdai FirsT LaDy gAk aku gEleDah..Kalu ciTer paSal FirSt LaDy kat Batu Pahat..Hurm..Kat BP x Hupdate pon baju-baju die..yg tahun lepas tesemat gantung pon ada lgi..adEh..aku da stat pening pala!last2 aku reMbat je ...Jnji bAju rAya !!~HargA x cEcah pon rm100..harap labuCi jek mahal..:P hehe..


Di Pagi raya


Kalu cite pasal pagi raya..memang pagila aku kena bangun..mak aku selalu bebel pagi2 sebab asal aku jek lambat asal lambat jek aku..hehe....Entah la raya tahun ne memang tepat kul 7 aku bangun ..semangat nak raya ne...gosok2 baju..orang seminggu sebelum raya da gosok....ahaha...aku terkeliat2 dengan mata gg pon x smpt nak gosok.natural.Da siap2..da cantek2..turun bawah..biasalah amalan bermaafan sesama keluarga..Memang nanges sangat la aku..aku da berikrar ne x nak pagi2 raya aku nanges..bukan takot cair mekap tapi feeling nak nanges lom sampai..akk aku jek leleh !!~hehe..Cam biasalah dwet raya sdia diisi..lama tabung aku kosong..hehe..Aku masih dalam list tau!~haha..Thankz pada ayah n abg ipa aku ler sebab bg dwet raya!~ada untung ma..hehe..



oke..Snap diri sendiri adalah bagus..hehe..




tgk tgk tgk..tangan aku shake..!!gaya tangan alam ne ..
hehe..
sesi ketawa maap ..haha.mak aku gelak sama






one big big family...hehe..
si kecik memang suka wat aksi mengeliat tekehel leher.hehe..
maap abg ipa kepala dipotong..semua salah kaw adik gemok!~:P

Uma Atok aku kat Batu Pahat


Memang setiap tahun macam tue..akan balek dulu di bP(sebelah mak) baru lek mua(sebelah ayah.Dan memang setiap tahun la makcik aku kalu masak memang superb..nasi ayam terbaikkk woookkkk!!~aku memang tahn lapa sebab nak pekena nasi ayam die..huhu..x ingat  dunia !!~da menggemukkan diri..bersantai depan tb..memang la kan mcam blue the hypo hey hey..haha..Uma Atok aku bagaikan diserang dinosour..sebab kazen2 makcik pakcik dtg serbuuuuu...xpe...yg penting im still in list..heheh..pening atok aku tgk cucu cicit die ..Xpe tok..setahun sekali...haha..raya cm ne la dapat jumpa gelak2  kan..kan...
Ape-ape pon trimas kaseH orang kaya bagi aku dwet...hehehe...''Awak ne yang kawen bulan 10 ea?''tgk tgk..bukan aku la ankel..akk saya..da ada anak ..uwaaaaaaaa..im still in list -_-





si amoi cantek gebu-gebu kazen aku
die paling banyak edisi pic ..da le wat album utk die sorg jek..:P



oke.theme kaler raya pemenang ialah hijauuuuuu..yahuuuu!!~
bole lak sama kaler dengan pintu
1..2..3 senyummmmmmmmmmmmmmmmm...



memang gyler la kaw !!~pic aku mata jek..hahaha..
anyway..glad to see u kazen gyler..!!








Raya di Mua

Disebabkan raya hari jumaat..so..kitaolang plan balek pas semayang jumaat...xpe kan kan..hehe..Selalunya pas tengahari da tunjuk muka kat mua...Memang kuarga sana tengah tunggu family aku..Call sana Call sini.nak gerak sesama.baru meriah gyler gaban..Kat mua ada atok pmpuan aku lagi.Cuma daya ingatan da lemah ckit.Kadang-kadang apa yang die cakap berulang dan x ingt sapa yang datang..Bapak aku la suka kacau die..wat lawak mcam nak pecah perot kitaorg..Hari raya pertama dalam 4 buah uma sedara aku pegi..perghhh kembung pewot aku cm ne..penuh air kesirapan dan kekuih-kuihan..hehe..Apa yang best..bila sampai kat uma pakcik aku ...dtangla bhai jual askrem.da semua tua ke kecik ke..semua melantak askrem.sampai nanges2 si akil (sepupu kecik) sebab makan sampai ke idung..haha..abes rugi makanan pakcik aku sediakan..aku ngap ckit ..hehe.Raya kedua pon still kat mua..raya kedua lagi hebat..ramai woooo serbu uma atok aku ne..dari kenal hingga x kenal..haha...kelam kabut dengan aku yang x mandi.natural.saja nak bagi perfume aku yang wangi2..haha..One more thing yang interesting...Sedara sebelah uma atok aku datang..adalah sorang pakcik ne tanya aku..

Pakcik ; belaja mana?
Aku ; Uitm Segamat
Pakcik : eh samala dengan si die(tunjuk sorg mamat ne..tapi belakang jek nampak)hehe
Aku ; Oh yeke..Kos apa?
Pakcik : Apis ..pis..ne ha..satu uitm ngn ko ...(oh nama die apis..hehe)
Aku ; Kos apa?tanya si mamat ne
Apis ;Kos ISB(islamic banking).Awak?(x rock awak2 ne..)
Aku ; Kos Finance..Part bape?(cm polis da...)
Apis ; Part 3..tapi baru masuk ..
Aku ; owh samalah..part 3..so..kenal la hezry bani ?(aku memang suka tgk dak hezry ne.sejuk jek mata memandang)..alamak kantoi la kalau die baca.hehe..
Aku ; kemsalam hezry ek?(EH EH EH EH EH).



moral of the story ; berkawanla dengan banyaknya dengan dak uitm ke apa ke..sebab mereka adalah sedara sendiri..hahaha...x jadila nak ngurat  kaw..kazen aku upanya!~cit



ne kazen ku gojesss + hot
tia..



ne adalah gergasi eh bukan generasiiii ..hehe..
aku selit bagaikan cover yg mana patut..haha..
peace!


ne yang aku cakap..
makan askrem raya
maceh ankel mail sb kayakan bhaiiiii ..haha



ne la die akil...yang nanges askrem die x habes makan
da kene rembat ngn bapak die
makan sampai idung
sampai bengkak idung.haha :P


si gemok terbangggggggggggg!!!
yahuuuu
HAPPY EID !!~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan